درباره ریمپ شاهین

 

ریمپ شاهین دنده ای و اتوماتیک ؛ معرفی اجمالی

ریمپ شاهین توسط کاراکال تیونینگ ؛ یکی از پر حاشیه ترین خودروهای سایپا تا به امروز برای اولین بار در تیرماه 1400 انجام شد.  (اگر نمیدانید ریمپ چیست  لطفا مقاله مربوطه را مطالعه کنید.)  دلیل تحریمها و خروج برلیانس، موتور تیبا توسط مگاموتور به وسیله یک توربوشارژ ارتقا یافت تابتواند جور این فرزند 1275 کیلویی را بکشد! و همچنان این نوآوری سایپا به دلیل استفاده از سرسیلندر 8 سوپاپ مورد انتقاد است.قیمت کارخانه این خودرو در سال 1402 به رقم رسمی 445 ملیون تومان افزایش پیدا کرد و قیمت شاهین اتوماتیک نیز 650ملیون تومان قیمت گذاری شد. در ادامه بررسی ریمپ شاهین دنده ای و اتوماتیک خواهیم پرداخت. رقیب جدی شاهین در بازار خودروی تارا دنده دستی و اتوماتیک (به مقاله ریمپ تارا مراجعه شود.) می باشد.ریمپ شاهین اتوماتیک در یک نگاه و بررسی تفاوتهای ظاهری آن با مدل دنده ای

بررسی 7 ایراد نرم افزاری که با ریمپ شاهین دنده و اتوماتیک برطرف می شود

  1. تاخیر در شروع حرکت بخصوص وقتی کولر روشن است 
  2. افت توان خودرو در روزهای گرم سال 
  3. بالا بودن مصرف سوخت بخصوص در تابستان 
  4. تنظیم نبودن نسبت سوخت به هوا که موجب افت توان می شود. (این ایراد با ریمپ برطرف می شود و کشش دور میانی ماشین بهبود می یابد.)
  5. رفع صدای ناک شروع حرکت و دور میانی (ناشی از سوخت نامناسب)
  6. ضعف کشش میانی در مدل اتوماتیک
  7. لگ زیاد توربو (هر دو مدل دنده دستی و اتوماتیک که بصورت مکث در شروع حرکت حس می شود و با ریمپ شاهین برطرف می شود.)

https://caracaltuning.com/%D8%B1%DB%8C%D9%85%D9%BE-%D9%88-%D8%AF%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%88-%D8%B4%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%86/

Comments

Popular posts from this blog

معرفی موزه محلی چابهار

درباره مرکز خرید کوروش تهران بدانید

بازار سوغاتی خوانسار