درباره ریمپ شاهین
ریمپ شاهین دنده ای و اتوماتیک ؛ معرفی اجمالی
ریمپ شاهین توسط کاراکال تیونینگ ؛ یکی از پر حاشیه ترین خودروهای سایپا تا به امروز برای اولین بار در تیرماه 1400 انجام شد. (اگر نمیدانید ریمپ چیست لطفا مقاله مربوطه را مطالعه کنید.) دلیل تحریمها و خروج برلیانس، موتور تیبا توسط مگاموتور به وسیله یک توربوشارژ ارتقا یافت تابتواند جور این فرزند 1275 کیلویی را بکشد! و همچنان این نوآوری سایپا به دلیل استفاده از سرسیلندر 8 سوپاپ مورد انتقاد است.قیمت کارخانه این خودرو در سال 1402 به رقم رسمی 445 ملیون تومان افزایش پیدا کرد و قیمت شاهین اتوماتیک نیز 650ملیون تومان قیمت گذاری شد. در ادامه بررسی ریمپ شاهین دنده ای و اتوماتیک خواهیم پرداخت. رقیب جدی شاهین در بازار خودروی تارا دنده دستی و اتوماتیک (به مقاله ریمپ تارا مراجعه شود.) می باشد.ریمپ شاهین اتوماتیک در یک نگاه و بررسی تفاوتهای ظاهری آن با مدل دنده ای
بررسی 7 ایراد نرم افزاری که با ریمپ شاهین دنده و اتوماتیک برطرف می شود
- تاخیر در شروع حرکت بخصوص وقتی کولر روشن است
- افت توان خودرو در روزهای گرم سال
- بالا بودن مصرف سوخت بخصوص در تابستان
- تنظیم نبودن نسبت سوخت به هوا که موجب افت توان می شود. (این ایراد با ریمپ برطرف می شود و کشش دور میانی ماشین بهبود می یابد.)
- رفع صدای ناک شروع حرکت و دور میانی (ناشی از سوخت نامناسب)
- ضعف کشش میانی در مدل اتوماتیک
- لگ زیاد توربو (هر دو مدل دنده دستی و اتوماتیک که بصورت مکث در شروع حرکت حس می شود و با ریمپ شاهین برطرف می شود.)
Comments
Post a Comment