درباره خودروی تارا

 ریمپ تارا اتوماتیک و دنده ای:در این مقاله به بررسی نکات مثبت ریمپ تارا خواهیم پرداخت، کاهش تاخیر پدال گاز ، افزایش شتاب و کاهش مصرف سوخت و افزایش کشش در سربالایی ها از جمله این مزایا می باشند. اگر تا کنون با اسم ریمپ برخورد نداشتید  یا نمی دانید ریمپ چیست؛ پیشنهاد می کنیم ابتدا مقاله تخصصی ریمپ چیست و چگونه انجام می شود را مطالعه کنید.

تارا دنده ای چگونه خلق شد؟

پس از تصویب برجام و همکاری مجدد پژو سیتروئن (PSA Group) با خودروسازی های داخلی، مقدمات راه اندازی خط تولید دو خودروی جدید پژو 2008 و پژو 301 انجام شد. از آنجا که درصد داخلی سازی پژو 301 خیلی بیشتر از 2008 بود و داخلی سازی بدنه و موتور هم در دستور کار ایرانخودرو قرار داشت، عرضه پژو 301 با تاخیر بیشتری نسبت به 2008 انجام شد. اما با پاره شدن برجام و خروج مجدد پژو از ایران، ایرانخودرو پروژه 301 داخلی سازی شده را با تارا جایگزین نمود. از انجا که خیلی از قطعات 301 داخلی سازی شده بود، شباهت انکار ناپذیر تارا و 301 قابل توجه می باشد.

ریمپ تارا داینو تیون

خودروی تارا روی دستگاه داینو

معرفی تارا اتوماتیک

در اواخر سال 1400 تحویل مدل اتوماتیک خودروی تارا توسط ایرانخودرو آغاز شد. جدا از آپشن های رفاهی بیشتر که در این نسخه نسبت به مدل دنده دستی به آن اضافه شده است (که در پایین اشاره خواهد شد.) استفاده از گیربکس 6 سرعته دنا اتوماتیک، مهمترین نکته فنی مثبت این خودرو به حساب می آید. استفاده از گیربکس اتوماتیک با دنده های بیشتر منجر به افزایش توانایی های حرکتی این خودرو می شود و نشان از دست برداشتن ایرانخودرو از گیربکس AL4 برای خانواده Tu5 و +Tu5 می باشد! که با ارائه 207MC ادامه پیدا کرد.

Comments

Popular posts from this blog

بازار سوغاتی خوانسار

درباره ریمپ شاهین

معرفی موزه محلی چابهار